Product Update easySales Iunie 2023

Cum să vinzi online: sfaturi și metode prin care poți face profit

Cuprins: Cum să vinzi online: sfaturi și metode prin care poți face profit
1. Metode prin care poți să vinzi online
Vânzarea prin propriul magazin online
Vânzarea prin marketplace-uri
easySales – platforma ta de vânzări automate
2. Cum realizezi strategia de vânzare online
Stabilește cine vor fi clienții tăi
Stabilește ce produse vrei să vinzi
Analizează competiția
3. Cum să vinzi online cu ajutorul strategiei de marketing
Rolul social media
Rolul campaniilor de SEO
Participarea la evenimente
Aparițiile în presă
4. Cum să vinzi online constant, prin fidelizarea clienților
5. Concluzie

În era digitală, cele mai profitabile afaceri sunt conduse de antreprenori cu viziune deschisă spre oportunitățile ce cresc vizibilitatea produselor comercializate. Dacă ai un magazin online care nu ți-a adus, până acum, profitul la care sperai, atunci articolul acesta este pentru tine. 

Este musai să reții că simpla prezență în mediul online nu îți garantează, automat, succesul. Ca să ai vânzări și, implicit, să-ți crești profitul, este esențial să îți faci din când în când o revizie asupra metodelor de vânzare și a strategiei tale.

Metode prin care poți să vinzi online

Chiar dacă alegi să vinzi doar prin magazinul tău online, prin site-uri specializate în reduceri, prin marketplace-uri de top, toate acestea sunt locuri de întâlnire cu posibili cumpărători și modalități de extindere a afacerii.

 Unele pot aduce rezultate excelente, chiar și căutări indirecte în site-ul tău,  altele s-ar putea să nu funcționeze așa cum te-ai așteptat. Testează, testează și iar testează, deoarece platformele evoluează repede și efortul de a le testa acum, să nu fie la fel de covârșitor ca în trecut.

Dacă te întrebi cum poți să vinzi produsele tale online, fie că este vorba despre jucării pentru copii, cărți, haine sau orice altceva, ai două opțiuni la care poți apela:

Vânzarea prin propriul magazin online

În prezent, magazinul tău online te poate mulțumi la nivel de număr de comenzi, dar poate îți dorești să crești mai mult. Considerăm că e important să prezinți o vastă categorie de produse și să o împrospătezi constant. Strategia de vânzare online începe de la strategia de business:

  • Stabilește obiectivele tale în funcție de ce venit vrei să faci, în ce perioadă de timp și la câți clienți trebuie să ajungi pentru a obține cifra respectivă;
  • Ai în vedere sezonalitatea, tendințele din domeniu, mediul economic, stimuli externi – rețele de socializare, etc. și analizează marja ta de profit: cât te costă să comercializezi produsele pe care vrei să le vinzi și să le livrezi clienților;
  • Gândește-te la puterea de cumpărare a clienților tăi – stabilește dacă mergi către ei cu prețuri mici, cu prețuri mai mari pentru produse de lux, sau poți să creezi oferte diferite ca preț și să le prezinți segmentat, către fiecare categorie de lead-uri în parte.
  • Cum te vor găsi clienții? Poate doar o parte dintre posibili clienți vor ajunge în magazinul tău pentru că știu ce își doresc și cum să caute. Dar pentru majoritatea, va trebui să îți duci site-ul sub ochii lor, prin reclame, postări, conținut, email-uri și abordare personală.
  • Pe ce canale îți permiti să mergi? – crezi că poți atrage destule vânzări doar din magazinul tău online? Prezintă-ți produsele și pe Facebook/ Instagram, Pinterest, YouTube, email, bloguri partenere, etc. Actualizează bugetele în funcție de rezultatele pe care le obții.

Abia acum îți lansezi afacerea online? Plănuiești ca magazinul tău să-și desfășoare activitatea exclusiv în mediul online? Ei bine, vei avea nevoie de o strategie de vânzări (și, implicit, și de marketing, iar despre aceasta vom vorbi cât de curând) mai ales dacă vei activa pe o piață competitivă. 

Inspiră-te să construiești o strategie eficientă (și adaptată la businessul tău) de vânzări online. Nu înainte de a-ți spune câte ceva și despre vânzările prin marketplace.

Vânzarea prin marketplace-uri

Succesul unei afaceri depinde de vizibilitatea acesteia. Una dintre cele mai frecvent întâlnite recomandări ale specialiștilor din echipa easySales este chiar aceasta: testarea vânzărilor prin intermediul marketplace-urilor, adică listarea produselor… peste tot.

Bine, bine, dar de ce joacă marketplace-urile un rol atât de important în creșterea vânzărilor online? 

  • Sunt o soluție simplă, inteligentă și, foarte important, eficientă din punctul de vedere al costurilor.
  • Folosesc deja o platformă solidă, un public loial, unele au public gata nișat, vizibilitate pe motoarele de căutare și dețin toate mecanismele necesare pentru a fideliza constant mii de clienți.
  • Marketplace-urile au o bună vizibilitate pe Google și pe alte motoare de căutare, calitate foarte importantă. Vom fi sinceri cu tine: dacă de-abia îți lansezi magazinul online, consolidarea poziției pe Google este o misiune de durată, care implică eforturi SEO constante. În schimb, listarea produselor pe marketplace-uri asigură, încă de la început, o bună vizibilitate a produselor.

easySales – platforma ta de vânzări automate

Beneficiile easySales

Te încântă toate aceste beneficii, dar nu ești familiarizat(ă) cu marketplace-ul pe care se vinde cel mai bine și nici cunoștințe tehnice nu prea ai? În plus, nici timpul pe care l-ar implica folosirea de multiple platforme pentru listarea produselor, preluarea comenzilor, verificarea stocurilor, procesarea imaginilor nu e de partea ta?

Venim cu o superveste pentru tine: astăzi cu ajutorul platformei easySales poți testa, fără efort și fără cunoștințe tehnice, vânzarea pe diferite marketplace-uri. În plus, vei folosi un mod de lucru standardizat, chiar dacă marketplace-urile unde vrei să-ți listezi produsele au reguli diferite de listare a produselor și de procesare a comenzilor. 

Afacerile se reinventează prin testarea de noi soluții de automatizare a activității, iar rezistența celorlalți vizavi de adoptarea de noi soluții tehnice este rețeta sigură spre un business necompetitiv.

Și, dacă tot am ajuns la capitolul procesarea comenzilor, continuăm seria beneficiilor pe care le oferă platforma easySales prin automatizarea vânzărilor: 

  • procesarea comenzilor se realizează în mod centralizat, dintr-un singur loc: easySales are serviciile cele mai importante folosite de comercianți integrate direct în platformă (soft de facturare, curieri multipli integrați etc.);
  • actualizarea stocurilor se realizează în mod automat, în toate marketplace-urile unde produsele tale sunt listate, dar și în propriul magazin online;
  • este posibilă și vânzarea pe marketplace-uri internaționale (din Ungaria și Bulgaria, de exemplu), care îți asigură o și mai mare expunere și contribuie la creșterea profitului. easySales are integrată funcția de traducere automată, printr-un simplu click, a descrierilor de produse;
  • funcția Auto Price te ajută să fii pe prima poziție, la distanță minimă de competitorii de pe eMAG. Concret, ce înseamnă asta? Prețul unui produs se modifică automat, în funcție de prețurile competiției, fără ca tu să ai grija pierderii profitului: îți poți proteja profitul prin stabilirea limitei inferioare și a limitei superioare pentru prețul produsului comercializat. 
  • funcția de notificare a clienților prin SMS te ajută să scazi rata de retururi, prin trimiterea automată a mesajelor. Este dovedit faptul că oamenii acordă o atenție sporită unui SMS, care este deschis și citit la scurt timp de la expediere. În plus, easySales îți permite să personalizezi fiecare SMS în funcție de o serie de factori: nume, adresă, AWB, numărul comenzii, valoare etc. Beneficiezi și de funcția de transmitere e-mail-uri de notificare, direct din aplicație.

Nu în ultimul rând, funcția este utilă pentru creșterea vizibilității brandului tău: trimiterea unui SMS de pe un număr personalizat cu numele brandului contribuie la familiarizarea clienților cu brandul. Practic, ai toate instrumentele necesare pentru a crea o relație cu clienții, adică inclusiv de a-i fideliza.

Pentru a te bucura de toate aceste funcții, tot ce trebuie să faci este să optezi pentru unul dintre abonamentele lunare sau anuale easySales. Prețul acestora începe de la doar 29 de euro/lună, tocmai pentru a încuraja să adopți soluții de auto,matizare. Fiecare abonament este special conceput pentru o anumită categorie de vânzători: la început de drum, eficienți, care gestionează volume mari sau pentru cei cu o vastă experiență în eCommerce.

Pentru a-ți da seama care este abonamentul care se mulează perfect pe nevoile și dorințele tale, îți oferim oportunitatea de a testa gratuit, timp de 14 zile, platforma easySales. Planul tarifar este lunar în funcție de sezonalitatea afacerii tale.

Dacă ai nevoie de mai multe motive care să te convingă că merită să alegi easySales sau dacă, pur și simplu, ai nevoie de îndrumarea specialiștilor noștri în ceea ce privește utilizarea platformei sau creșterea vânzărilor online, suntem la un click distanță. 

E foarte simplu să programezi o ședință de consiliere cu un specialist easySales: tot ce trebuie să faci este să completezi formularul, iar noi promitem să îți răspundem în cel mult 24 de ore.

Așadar, în ceea ce privește metodele cele mai profitabile de a vinde online, recomandarea noastră este să apelezi la listarea produselor pe multiple marketplace-uri, chiar dacă ai deja un magazin online. Pentru maximizarea vizibilității și, bineînțeles, a rezultatelor, vinde și prin magazinul online propriu, și prin intermediul marketplace-urilor. 

Cum realizezi strategia de vânzare online

Strategia de vanzare

Lansarea unei afaceri online nu îți garantează succesul peste noapte. Cele mai bine vândute produse online aparțin unor branduri care au în spate o strategie de vânzări solidă și eficientă. De o strategie inteligentă ai și tu nevoie, iar pentru a o construi, e musai să-ți pui câteva întrebări fundamentale și, firește, să și găsești răspunsurile la ele.

Cea mai întâlnită greșeală atunci când antreprenorul își deschide un nou business este că pleacă de la produs. Au o idee deja întipărită sau găsesc un produs care îi pasionează și își contruiesc business-ul în jurul acestuia.

Este o idee greșită!

Fiecare business sau proiect de succes începe cu clientul în minte. Chiar dacă ai deja o afacere, este bine să îți revizuiești strategia de vânzare online, deoarece mereu simți nevoia să actualizezi lista de produse.

Stabilește cine vor fi clienții tăi

Un antreprenor de succes își cunoaște, în cele mai mici detalii, clienții. Înțelege că afacerea sa are un anumit target și învață să vorbească, pe toate canalele și platformele, în limbajul publicului pe care îl targetează. În plus, știe foarte bine unde este publicul său țintă cel mai activ, ca să se ducă direct către acesta și să-și maximizeze șansele de a vinde.

Pentru a identifica categoria de clienți căreia i te adresezi, ține cont de:

  • Cui mă adresezi? (sex, vârstă, mediu de proveniență, nivel de educație, nivel financiar, preferințe, interese, marketplace-urile unde sunt cei mai activi.
  • Ce nevoi au oamenii aceștia?
  • Ce nevoi/probleme pot eu să adresez cu produsul/serviciul meu?
  • Care este dimensiunea pieței alese de mine?
  • Cine este în avatarul meu de clienți?

Stabilește ce produse vrei să vinzi

Principiul de toate pentru toți nu este valabil pentru o strategie de vânzări inteligentă. De aceea, este esențial să stabilești piața pe care vrei să activezi și, așa cum am văzut, categoria de public pe care vrei s-o targetezi.

De exemplu, dacă intenționezi să vinzi haine online, îți recomandăm să ai în vedere:

  • ce tipuri de articole vestimentare vrei să vinzi (haine sport, haine elegante, haine pentru gravide);
  • cărei categorii i te adresezi (haine pentru femei, haine pentru bărbați, haine pentru copii, haine pentru toți membrii familiei etc.);
  • raportul calitate-preț al produselor comercializate – de pildă, dacă vei vinde haine fabricate din materiale sustenabile, te vei adresa unui public care apreciază calitatea și este dispus să plătească pentru calitate, prin urmare vei putea stabili un preț mai mare pentru produsele comercializate.

Analizează competiția

Analizarea competiției este una dintre etapele fundamentale ale construirii planului de afaceri și, implicit, ale construirii strategiei de vânzări. Este esențial să evaluezi și să reevaluezi competiția.

Caută avantajul pe care îl ai față de competitori. De exemplu, dacă magazinul tău online de mobilă pentru birou este singurul  de pe piață care oferă montaj gratuit, fă cunoscut clienților și potențialilor tăi clienți acest beneficiu. Valorifică-l ori de câte ori ai ocazia – pe canalele de social media, în articolele de pe blogul magazinului etc. 

Urmărește constant site-urile competiției și inspiră-te din paginile lor de social media. Poți merge mai departe de atât și să comanzi un produs de la competiție pentru a vedea care este procesul.

Observă:

  • Cât de repede poți căuta în site și poți comanda?
  • Ce prețuri are? Ce strategie de preț folosește (discount-uri dese sau prețuri mari?)
  • Ce produse recomandă pentru tine?
  • Cum e procesul de Checkout? Câte câmpuri completezi?
  • Ce modalități de plată acceptă?
  • Cum comunică? Confirmă comanda imediat? Pe email? Sms? Ambele?
  • Îți oferă informații de tracking?
  • Cu ce firmă de curierat lucrează?
  • În cât timp livrează?
  • Cum împachetează produsele?
  • Cere un review la sfârșit?

Află ce canale de vânzare are activate, cum face marketing, ce strategie de conținut are (blog, social media, presă, influenceri, etc.).

Cum să vinzi online cu ajutorul strategiei de marketing

Strategia de Marketing

O strategie de vânzări inteligentă face echipă bună cu o strategie de marketing coerentă. 

Rolul social media

Prezența pe canalele de social media contribuie la vizibilitatea businessului tău, te ajută să înțelegi mai bine comportamentele și nevoile clienților și potențialilor clienți și chiar să stabilești o relație cu aceștia: prin discuțiile din secțiunea de comentarii sau prin mesaje private, de pildă.

Nu e musai să creezi o identitate online a businessului tău pe toate canalele – de fapt, redirecționează-ți energia acolo unde contează și poți administra ușor. Cu alte cuvinte, orientează-te către canalele unde sunt prezenți și clienții targetați de tine și unde poți interacționa cu ei.

Începând cu 2006, inbound marketing-ul a devenit cea mai eficientă metodă de a face business online, care se focusează pe a crea conținut de calitate, conținut care aduce oamenii către afacerea și produsele tale. Articole despre ce anume să cauți la o bicicletă eliptică și cum să compari aceleași produse mai complexe, atrag foarte mulți clienți.

Rolul campaniilor de SEO

O poziție bună pe Google te ajută să ai mai multă vizibilitate și îți asigură un trafic mai mare – iar traficul poate genera conversii, adică vânzări propriu-zise. De aceea, este musai ca: magazinul online să fie optimizat din punct de vedere SEO, să aibă o structură prietenoasă cu motoarele de căutare și mai ales cu utilizatorii, să aibă un content de calitate, care răspunde nevoilor utilizatorilor.

Pentru a bifa toate aceste lucruri, probabil vei avea nevoie de sprijinul unei agenții specializate în serviciile de SEO. Recomandarea noastră este să te orientezi către o agenție cu experiență în campaniile de SEO pentru afaceri mici sau mari, în funcție de categoria în care se încadrează businessul tău. 

Participarea la evenimente

Participarea la evenimente online, sau hibrid dacă timpul nu îți permite. Evenimentele din nișa în care activezi sau dintr-o nișă adiacentă contribuie la creșterea vizibilității, la networking și idei inspiraționale. Astfel, aici ai toate șansele să cunoști potențiali clienți, colaboratori sau parteneri care să te ajute să-ți dezvolți businessul. 

Aparițiile în presă

Aparițiile în presă sunt o tactică de brand awareness eficientă, la care îți sugerăm să apelezi încă de la lansarea magazinului online. În acest sens, articolele de teasing ar putea stârni curiozitatea cititorilor – potențiali clienți. 

Cum să vinzi online constant, prin fidelizarea clienților

  • Oferă un avantaj competitiv (livrare gratuită, retur gratuit, reduceri periodice, puncte bonus etc.) și valorifică-l în comunicarea din mediul online (pe social media, în articolele de pe blogul magazinului).
  • Menține legătura cu clienții tăi: răspunde la mesajele de pe social media, la telefoane și e-mailuri. Oferă-le informațiile de care au nevoie pentru achiziționarea anumitor produse. Fii prompt(ă), iar ei vor aprecia acest lucru și vor cumpăra de la tine și a doua, și a treia oară. Un client care simte că-ți pasă de nevoile sale se va întoarce în magazinul tău. 

Concluzie

Listează-ți produsele pe diferite marketplace-uri, cu ajutorul easySales.

Construiește o strategie de vânzări inteligentă.

Construiește o strategie de marketing eficientă și coerentă, adaptată la specificul businessului tău și, mai ales, la nevoile publicului pe care îl targetezi.

Fă toate aceste lucruri, iar în timp te vei bucura de o afacere profitabilă, în care clienții vor avea încredere și pe care vor alege să o susțină ori de câte ori vor avea ocazia.